Hoppa till innehåll

Kontorsflytt

Begär kostnadsfritt besök för offert av kontorsflytt

Begär offert

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi inom 1 timme (gäller kontorstider).

    Fält med * är obligatoriskt att fylla i.

    Dags att flytta kontoret?

    En av de främsta fördelarna med att anlita en professionell flyttfirma för kontorsflytt är att risken för onödiga avbrott i verksamheten minskar. Vi på MB Flytt har långvarig erfarenhet av att hjälpa mindre och större bolag med flytthjälp när det är dags för nya kontor.

    Vårt fokus är att skräddarsy flytten efter era behov och förutsättningar samt att planera flytten noggrant för att säkerställa att hela processen går smidigt till. Vi kan bland annat erbjuda er:

    Kontorsflytt
    Vi flyttar stora och små

    Skräddarsydd kontorsflytt

    Vi sköter logistiken och alla andra delar som ni vill ha hjälp med. Vi har självklart all utrustning, kunskap och erfarenhet som krävs för att hantera en kontorsflytt, oavsett om det är ett mindre kontor eller ett kontorslandskap med många tunga inventarier. Vi erbjuder bland annat:

    • Flexibla tider (vi flyttar efter ert tidsschema – även kväll och helg)
    • Kontorsstädning (flyttstädning)
    • Noggrann planering av alla moment inför flyttdagen
    • Vi skapar en skiss för de nya lokalerna så vi vet vart allt ska stå
    • Vi packar tryggt och säkert med speciella filtar
    • Vi löser era magasineringsbehov, bortforsling, etc.
    • Vi erbjuder även företagsflytt, exempelvis till ny ort.

    Förberedelser inför flyttdagen

    Ju mer förberedelser som görs desto snabbare kommer ni på plats i det nya kontoret. Det kan vara en bra idé att skapa en checklista med saker som bör göras i samband med er kontorsflytt. Här är en lista med exempel på vad som kan vara bra att checka av inför flytten.

    • Packa lätthanterligt och smart för att undvika skador
    • Märk kartonger och möbler så de placeras i rätt lokal av flyttfirman
    • Gör en skiss tillsammans med flyttfirman på de nya lokalerna för placering av inventarier och kartonger
    • Se över larm och säkerheten i det nya kontoret
    • Gör klart med bredband och IT-system för den nya arbetsplatsen
    Förberedelser kontorsflytt

    Priser på kontorsflytt

    Kostnaden för en kontorsflytt varierar beroende på ett flertal faktorer, såsom hur omfattande flytten är och hur lång tid det tar. Vi kanske inte är billigast på marknaden men vi kan stå bakom att vi levererar marknadens bästa flyttservice. Kontakta oss för offert.

    Vanliga frågor om kontorsflytt

    Hjälper ni till med hela kontorsflytten?

    Ja, vi följer era önskemål. Vissa företag vill endast ha bärhjälp och andra vill att vi sköter allt från planering till inkoppling och montering av datorer och inventarier.

    Frågor och svar

    När man ska anlita en flyttfirma finns det alltid frågor man bör ställa till firman. Vi har samlat de vanligaste frågorna kunderna ställer.

    » Läs mer

    Vi är försäkrade

    Hos oss är er flytt försäkrad hos Trygg Hansa och all vår personal har flerårig erfarenhet i branschen, vilket innebär att du tryggt kan lämna över ansvaret på oss.

    Vilka är vi då?

    Att flytta är en stor grej. För att du ska känna dig trygg, vill vi berätta vilka vi är och om ansvarskänslan vi känner när vi hanterar dina ägodelar.

    » Läs mer

    Innan ni väljer

    Hur ska man tänka när man bestämmer sig för vilken flyttfirma man ska anlita. Vi har gjort en checklista med saker man ska tänka på.

    » Läs mer

    Se vår prislista

    Även om det inte bara är priset som är viktigt vet vi att man vill kunna skaffa sig en uppfattning om vad det kostar att anlita oss.

    » Läs mer

    Kort om rutavdrag

    På våra tjänster kan du självklart göra rutavdrag. Det är individuellt hur mycket man kan dra av, men vi har gjort en generell guide på hur det går till.

    » Läs mer